You've got a friend

When you're down and troubled
And you need some loving care
And nothing, no is going right
Close your eyes and think of me
Oh , and soon I will be there
To brighten up even your darkest night

You just call out my name
And you know wherever I am
I'll come running yeah , to see you again
Don't you know that winter , spring , summer or fall
All you've got to do is call
And I'll be there , yes I will
You've got a friend

Ain't it good to know that you've got a friend
People can be so cold
They'll hurt you and desert you
Take your very soul if you let them
So don't let them

from Inside English page7 ...

今天英文課...老師請我們用英文介紹在你人生中最重要的人...
唉!最重要的人ㄚ...對我來說...除了父母以外...
就是朋友了吧!(好像大家都是這樣...= =)
〝朋友〞這個東西...它的定義...我尋找了許多年...
整天黏在一起...那是朋友嗎?一起做任何事情...算是嗎?
生日到了一定會送禮物...時常聊天...(不管是兩人面對面...還是MSN...)也是嗎?
還有許許多多種問題...在我的腦袋裡不斷地重複...
也許我不需要思考這麼多的問題...
可是我還是時常會問自己...然後又開始思考...
(可能是因為名字的關係吧!哈哈XDDDD!)
就在準備下課之際...老師放了英文課本的這首歌...
聽著音樂...細細地讀著歌詞...
突然我覺得這歌詞...就是〝朋友〞的定義吧!
思考多年的答案...用一首歌就詮釋的清清楚楚...(我太笨了吧!哈哈XDD)
總之...問題想通了...很開心!

仔細想想...那位仁兄...好像就在我身邊...(ㄚ...你知道我是在說你嗎?)


arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 wolfdream9 的頭像
    wolfdream9

    Life's a struggle

    wolfdream9 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()